23 Ιουνίου 2024

Η Αρχόντισσα των Κυκλάδων

Άνδρος, το νησί των Εφοπλιστών και των Καπεταναίων...
Το νησί με τη δική του ιστορία και μάλιστα ξεχωριστό από τα υπόλοιπα κυκλαδονήσια, διότι είναι καταπράσινο, ΝΑΙ, σωστά διαβάσατε..., Καταπράσινο και με νεράααα. Αν και τα τελευταία χρόνια πάνε να εκλείψουν και αυτά λόγω της κλιματικής αλλαγής πάνω στον πλανήτη ΓΗ.

Καλό φαγητό, ωραίες αμμουδιές, πολλές εκλλησίες, μοναστήρια, μουσεία κλπ...
Πάμε να δούμε τι κάναμε εμείς έστω και σ' ένα λειψό Σαββατοκύριακο, στην ουσία μόνο το Σάββατο, διότι την Κυριακή λόγω μίας υποχρέωσής μου, έστω και για ψυχαγωγία, το μόνο που κάναμε, ή μάλλον καλύτερα αυτό που προλάβαμε ένα μπάνιο στο Μπατσί.

Πως Πάτε...

Υποχρεωτικά από το Λιμάνι της Ραφήνας και σε δύο ώρες με το πλοίο της γραμμής βγαίνετε στο λιμάνι της Άνδρου, το Γαύριο.

Τι Βλέπετε...

Πολλά μπορείτε να δείτε..., αλλά θα γράψουμε για αυτά που είδαμε εμείς όλο το Σάββατο μέχρι αργά το απόγευμα.
Επειδή η υποχρέωσή μας ήταν στο Κόρθι, μείναμε σε χωριό κοντά στη Χώρα για να μπορούμε να μετακινηθούμε...
Ξεκινήσαμε από Μένητες, πριν το χωριό μείναμε, είδαμε τα νερά του, τις πηγές του, την εκκλησία του χωριού, ωραίο καμπαναριό και πήραμε και καφέ στο χέρι.

Απο εκεί ξεκινήσαμε για τα Αποίκια, ενδιάμεσα, τις Στραπουριές καθώς και άλλα χωριά.

Όλα αυτά τα χωριά μέσα στο πράσινο και με θέα, το ίδιο συμβαίνει και με τα χωριά στο Κόρθι.

Στα Αποίκια, πηγή Σάριζα και πεζοπορία μέχρι τον καταρράκτη Πυθάρα. Νερό μπορεί να μην είχε,
αλλά όμορφη εμπειρία.

Από εκεί για την Ιερά Μονή Παναχράντους, το ξακουστό μοναστήρι του νησιού με τον ηγούμενό του, το Γέροντα Ευδόκιμο, δυστυχώς, δεν τον είδαμε...
Το μοναστήρι από το 960 μ.Χ. και ιδρύθηκε από το Νικηφόρο Φωκά.

η Θέα από τον εξώστη της Ιεράς Μονής

Έχει δύο ονόματα - αγίους που εορτάζει. Άγιος Παντελεήμων και της Ιεράς Κοιμήσεως της Παναγίας.
Προσκυνήσαμε την κάρα του Αγίου Παντελεήμονα και τη εικόνα της Παναγίας μας.
Θαυμάσαμε τους χώρους του εσωτερικούς και εξωτερικούς, η θέα από τον εξώστη - μπαλκόνι το κάτι άλλο...!!! Και συνομιλήσαμε για λίγη ώρα και μ' έναν μοναχό.
Από εκεί για τον όρμο Κορθίου, χαζέψαμε τον πεζόδρομό του ένα στενό μέσα από τδρόμο της

θάλασσας με δύο πλατείες, καφέ, πολλούς φούρνους και ψησταριές. Γραφικά ήταν.
Και απολαύσαμε τη βουτιά μας στην άκρη του χωριού, στον ορμίσκο της Αγίας Αικατερίνης.

Χώρα Άνδρου

Μία πόλη, μία κατηγορία μόνη της, τι να πρωτοδείς και τι να πρωτοθαυμάσεις.

Τα αρχοντικά της, τις πλατείες της, τα μαγαζιά με παραδοσιακά προϊόντα, τις εκκλησίες, τα μουσεία.
Βλέπεις τις δύο πλατείες της, η μία πλατεία είναι η πιάτσα των ταξί και εδώ υπάρχει και το γηροκομείο του νησιού.
Η άλλη πλατεία, ένα άνοιγμα που κάνει ο πεζόδρομος με τα εμπορικά μαγαζιά και υπάρχουν καφέ και εστιατόρια.

Και συνεχίζεις μετά τη δεύτερη πλατεία στην επέκταση του εμπορικού δρόμου με αρχοντικά και εδώ

και καταλήγεις στο must και πιο φωτογραφημένο σημείο της Χώρας, αλλά και ολόκληρης της Άνδρου, στην πλατεία με το άγαλμα του Αφανή Ναύτη.

Εδώ θαυμάζεις και την εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας και το ερειπωμένο κάστρο και το φάρο Τουρλίτη.

Όλα τα προηγούμενα έγιναν το Σάββατο...
Και ξημερώνει Κυριακή, τρέχουμε για Κόρθι, παίρνουμε μέρος ατον αγώνα και μόλις τελειώνουμε φεύγουμε για Μπατσί.

Το πιο τουριστικό χωριό στην Άνδρο. Το ό,τι τα έχει όλα ακόμη και εμένα με κερδίζει...
Απάνεμη παραλία μπροστά στο ξενοδοχείο Χρυσή Ακτή.

Κάναμε το μπάνιο μας και φύγαμε για την επιστροφή... στο λιμάνι του Γαυρίου, άλλο τουριστικό σημείο επάνω στο νησί, χωρίς κάποιο ιδιαίτερο χρώμα.

Που Μένετε...

Εξαρτάται τι θέλετε και που...
Ξενοδοχεία και δωμάτια παντού...
Αν θέλετε θάλασσα, επιφυλακτικά προτιμήστε ίσως την περιοχή από Γαύριο μέχρι Μπατσί.
Αν είστε πιο ψαγμένοι, πιθανόν κάποιο από τα χωριά στη Μεσσαριά (Μένητες, Αποίκια, Στρόπωνες, Στενιές), Συνετή.
Το Κόρθι πάλι έχει το δικό του κόσμο.

Πολύ καλή επιλογή τα δωμάτια Μαινάδες στους Μένητες.

Που  Τρώτε...

Αφθονία από ταβερνάκια και εστιατόρια σε όλη την Άνδρο.
Αυτό που θα προτείνουμε το Χατσαπούρι στη διασταύρωση για Μένητες πάνω στον κεντρικό δρόμο για Χώρα.

Που Κολυμπάτε...

Ανάλογα τον καιρό.
Εμείς λόγω χρόνου, βουτήξαμε μόνο στην Αγία Αικατερίνη στο Κόρθι και στο Μπατσί μπροστά στο ξενοδοχείο Χρυσή Ακτή, φοβερή η άμμος της παραλίας, δεν κολλάει...
Τα υπόλοιπα σε επόμενο ταξίδι.

Τι Ψωνίζετε...

Αμυγδαλωτά, λουκάνικα.
Τοπ διεύθυνση για αμυγδαλωτά, Λυγίζος.
Λάσκαρης για πάστες.

Και εδώ τελειώνουν οι αναμνήσεις και οι εικόνες από το σύντομο ταξίδι στην Αρχόντισσα των Κυκλάδων...!!!
Ευελπιστούμε να ξανάρθουμε στο εγγύς μέλλον.